Follow my blog with Bloglovin

Linda

Troligen en panikångest
 
 
 
Det var en jobbig dag i går. Jag har haft svårt att komma ut i några dagar men i går var jag tvungen att göra ett par ärende så jag fick helt enkelt bita ihop.
 
När jag gick så kunde jag inte känna kontakten med marken, benen kändes stumma och jag snubblade nästan på mina egna fötterna. Ibland kändes det som om benen sprang iväg och kroppen var kvar. När jag väl kom fram till biblioteket som faktiskt är min andningshål och mådde sämre så förstod jag att jag måste ha fått en panikångest. Jag fick gömma mig i ett hörn, spred ut böckerna jag lånat och läste på baksida medan jag gjorde mina andningsövningar. Jag var spyfärdig och hjärtat var utanför kroppen, hela tiden tänkte jag att jag vill hem och önskade att det fanns en teleporteringsmaskin som man ser i Star Trek- filmer! 
 
Till slut kunde jag stoppa i böckerna i ryggsäcken och stappla ut med den på ryggen. Benen var fortfarande stumma och det tog längre tid att komma hem än vanlig. 
 
Idag ska jag inte göra en dyft, ska bara läsa och titta ut på regnet. 
 
 
#1 - Emma

Fy vad hemskt! Men starkt av dig att du tog dig ut! Hoppas du mår bättre idag när du vilat upp dig

#2 - TwinMom.se

Men åh så jobbigt! Hoppas verkligen det blir bättre snart för dig!
Skönt ändå att bara vara hemma idag. Jag tycker det är så mysigt mär det regnar!

#3 - Jennysvardag

Vad jobbigt det måste vara att känna så. Skönt med en oplanerad dag, hoppas att du har kunde njuta och bara ta det lugnt

#4 - Hanna Karlsson

Oj fy vad jobbigt och vilken obehaglig upplevelse! Tycker du gör helt rätt i att bara vila och ta det lugnt efter den upplevelsen!

#5 - maria

Jobbigt med panikatack. men tycker du löste det på ett bra sätt låter det som. tur med ledig dag i dag då

#6 - Amanda

Fy det är värkligen jobbigt med ångest i alla kategorier hopas att du mår bättre snart

#7 - Moa Larsson

Älskade du, önskar att jag hade kunnat ge dig kärlek där och då. Men jag skickar lite såhär i efterhand istället ❤️

#8 - Sarah

Det lät jobbigt :/ Så skönt med en chilldag :)

#9 - Marie

Ja hua för ångest och ja ta hand om dig och låt dig återhämta dig

#10 - Amanda

Jag tycker du var så duktig som inte vände och gick hem, skönt att du kunde göra övningarna medans du läste. Ta det lugnt idag du :)

#11 - jessica

men vilken utur du fick panikångest just när du var ute. har ju själv problem med såna ibland så vet ju dom är inte enkla. men så smart av dig att lixom hitta en bra plats och bar andas dig igen den. vill bara sända en stor kram med kärlek till dig <3 ps ser en bok i din bokhög där jag har i min böcker jag måste läsa lista folkångest med fredrik backman han är en av mina favorit författare faktiskt :) <3

#12 - Jenny

Fy va läskigt det låter!
Jag har aldrig drabbats av panik ångest men jag har förstått att det är en känsla av att man kommer att dö.

Hoppas du mår bättre idag!

Kram kram

#13 - sandifighter

Fy, panikångest är så hemskt ❤ skönt att kunna vila efter ❤

#14 - Kamilla

Så bra att du hittad en plats på bibblan där du kunde hämta andan igen. Bibbla är tyst och ro fyllt

#15 - Michelle

Trots det jobbiga så ska du ha cred gör att du faktist kom ut 💕

#16 - Sara Stödberg

Så himla obehaglig upplevelse, jag kan inte ens föreställa mig att vara i dina skor där och då.
Men jag måste säga att jag är imponerad av att du faktiskt hade en medveten strategi för att hantera attacken, tror att långtifrån alla faktiskt klarar av att hantera en panikattack.