Follow my blog with Bloglovin

Linda

Två rädisor
 
 
Vi kom hem från Sälen i fredags i ösregnet men det gjorde ingenting, jag uppskattar regn mycket mer efter förra årets torka, ler stort varje gång det regnar. Det var riktig skönt att komma hem- Borta bra men hemma bäst stämmer ju alltid. 
 
Jag var supertrött efter den långa resan, och efter vi hämtat våran efterlängtat katt och burit upp väskor tre våningar. Så fort jag rasade ner i soffan så ville jag inte flytta på mig igen. Min fru var rätt så pigg, virvlade runt och packade upp medan jag knappt kunde röra på mig. Jag tittade oförstående på henne och undrade var hennes krafter kom ifrån. 
 
Men i dag är jag en aning piggare så jag pysslade om våran odlingslådan. Vi skördade de allra första grönsakerna, två rädisor. Jag blev så löjligt glad när jag drog upp rädisorna. Jag grävde ner lite blommor också så jag hoppas verkligen att det blir några blommor. 
 
 
#1 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Tänk hur olika men är ibland. Vissa som din fru som får jordens energi och andra som bara vill släppa allt och vila :).
Så gott med rädisor :D. Det är en av mina favoritgrönsaker faktiskt :D

#2 - Moa Larsson

I år är första året någonsin som vi har valt att inte odla rädisor överhuvudtaget. Saknar det lite faktiskt men vi lämnade plats för annat! Så tacksamt ätbart grönt, grattis till skörden!

#3 - Emma

Det är alltid skönt att komma hem från en resa! Vad kul att de växer så fint

#4 - Amanda

Så roligt att det växer alltid roligt att se ☺️ så skönt att komma hem i från en resa

#5 - Jennysvardag

Härligt att du är piggare i dag, jag tycker alltid att det är så skönt och komma hem bär man har vart borta. Kul att det har kommit rädisor redan nu :)

#6 - Sarah

Så roligt att odla eget :) Jag visste inte att det fanns avlånga rädisor :)

#7 - Amanda

Jag är som dig lite har jag varit borta och kommer hem vill jag också vila, packa upp är inte min starka sida då. Skönt att du har en fru som hjälper till med det :)

#8 - Sara Stödberg

Det är såååå givande att få skörda något som man själv har sått! Skönt att vara hemma så klart även om ni nog har haft en skön och avkopplande vistelse va?

#9 - Linda

Jag håller med dig dig!
Det behövs verkligen en riktig omgång med regn!

#10 - Hanna Karlsson

Jag uppskattar också regnet mer efter förra sommaren. Kanske inte om det regnar flera veckor i sträck men just nu njuter jag av regnet. Skönt att du är piggare nu. Det är jobbigt att vara ute på vägarna. :-)

#11 - Michelle

Va kul att ha pysslat med odlings långsam . Borde me ha nått sånt här hemma

#12 - Kamilla

Wao rädisor redan. Hoppas att de var mumsiga. REgn är fantastiskt men på sommaren vill jag ha värme

#13 - Amanda (Swedish Passport)

Åh så härligt att odla egna grönsaker! Önskar verkligen att det var något jag kunde göra men mina fingrar är nog så ogröna det bara går att bli ;)

#14 - Marie

Oh förstår att man blir lycklig då man ser det man sått växer, man blir helt salig kan jag tro

#15 - Katja

Åh vad roligt att odla själv! Är ju såå mycket godare!!!

#16 - Sara

Förra året bodde jag i hus och då odlade jag massa rädisor! Älskade det! Hade i sallad, i bröd jag bakade osv bara för att det var så gott och det blir lite extra när man odlat själv :D