Follow my blog with Bloglovin

Linda

Dessa tankar är tröttande
 
 
Idag hade vi en från Climacare här igen och det är förhoppningsvis sista gången. Nästa gång ska det vara slutbesiktning och bygga in rören så det ser snyggt ut. 
 
Jag stängde in mig och en missnöjd katt i sovrummet.Ytterdörren stod nämligen öppet hela tiden så katten måste vara i sovrummet men inte ensam, jag måste vara med. Vad gör man inte för sin ögonsten😻. 
 
Det jag inte kunde låta bli att känna är skam.
 
Jag tycker det är pinsamt att jag är hemma (är alltid hemma när Climacare kommer) och inte är ute på jobb eller i skola. Jag vill alltid förklara mig, att jag är sjukskriven och inte lat. Jag känner mig också ful, klär mig alltid i myskläder, använder ingen smink och har håret i tofs när jag är hemma. Vill nästan släpa in denne från Climacare och öppna garderoben för att visa att jag har lite snygga kläder också. Dessa ständiga tankar är så tröttande. 
 
#1 - Pärla

Skönt att det snart är klart! Men du, skäms inte. Man är inte lat om man är hemma oavsett anledning, vissa vill helt enkelt bara ha det så och trivs med det.

#2 - nouw.com/sannaevelyne

Jag tror att dom förstår, det är bara man själv som har sådär dumma tankar. Tror de flesta går runt i myskläder när de är hemma ♡

#3 - Ullie

så skönt det är klart snart då
ja u så känner man sej ofta men ja är dålig påd et när ja går hemma oxå ändå finns inte orken är liksom

#4 - Emma

Åh vilken söt katt! Jag tror absolut inte att dom tänker så och du ska inte behöva förklara sig

#5 - Jennysvardag

Vad jobbigt att du får såna tankar. Dom tänker säkert inte varför det alltid är du som är hemma när dom kommer. Etan katt är så fin :)

#6 - Marie

Hehe ja vad gör man inte för dem och nu hoppas vi att det är klart då

#7 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Det är inte kul sånt där när man känner att man inte kan vara hemma utan rädsla att bli granskad av någon. Samtidigt funderar jag hur mycket folk tänker? Har de ens tid att tänka på sånt? Brukar man själv reflektera över saken. Vad jag vet så tänker jag inte på sånt själv i alla fall :)

#8 - Moa Larsson

Känner igen den där känslan när man är hemma dagtid fast man enligt samhällets normer kanske inte borde. Vi måste bli lite snällare mot oss själva 🖤

#9 - Jenny

Äh.. de har nog sett det mesta ;)
Så tänker jag i alla fall alltid, som när man ska till gyn som funderar på om man ska raka allt, bara ansa eller spara en buske... vad är "normalt"... men sen släpper jag tanken och tänker att de har nog sett alla varianter och strutar i vilket . ;)

kram kram

#10 - maria

Inte kul med hantverkare hemma. Har själv haft snubbar här 8 h/ dag ett par dagar nu. Men tror inte att de tänker på att du är hemma. Folk jobbar ju så olika idag, kanske du har kvällskift, nattskift eller är en sådan som jobbat helg och har ledig dag? Eller jobbar hemifrån. De behöver ju inte veta varför du är dä

#11 - Evah Åberg

Du ska inte skämmas. Jag förstår hur du tänker dock. Skönt att det är färdigt nu :)

#12 - Kamilla

https://kamillaskamera.com/ Jag gillar inte heller när det är hantverkare hemma och jag är ensam.

#13 - Snabela

Jag tycker att du inte ska behöva förklara dig varför du alltid är hemma när dom kommer. Jag tycker att det har dom inte med att göra. Det är ditt hem, och du klär dig exakt hur du vill. En skönhet klär i allt vet du det?

#14 - Www.mrskjellstrom.se

Va fint av dig att sitta med kissemisse
Nej du är verkligen inte ful någon stans. Jag går oxå nästan alltid i mjukiskläder, kanske lite tråkigt men så skönt 💜 så tänk inte så dåliga tankar om dig själv finaste du

#15 - Sarah

Hantverkare kan vara lite jobbiga :) Hoppas de sköter sig ;O

#16 - Fru Elversson

Så jobbigt att du känner så. Jag känner igen mig så mycket i det. Jag brukar inte sminka mig, men att någon främmande ändå är i mitt hem känns jobbigt.. Så min man måste typ vara hemma den tiden någon främmande ska in hos oss.. Tur du hade sällskap av katten iaf, så söt! :) Kram

#17 - Amanda

Jag går också i myskläder när jag är hemma, visst kan jag skämmas lite men ändå så tänker jag att det är ju upp till mig vad jag har på mig men det är inte lätt. Smink använder jag nästan aldrig :)

#18 - Sandra

Jag förstår hur du tänker, jag är lite lika. Däremot tror jag det sitter i våra egna huvuden ❤

#19 - Johanna

Känner så igen mig ! Du är inte ensam om att ha sånna tankar ! Men du ska verkligen inte skämmas ♡ det skönaste sol finns är ju att gå i myskläder hemma !

#20 - Amanda

Jag har svårt att ha vaktmästaren här när jag är ensam ☺️ fina kattungar

#21 - Michelle

Förstår att du känner så . Men tror inte folk är sömmande när man säger man är sjukskriven . Det har ju igentligen inte dem med o göra . Jag tyckte jämt Dick innan jag jobbade att de va jobbigt o mer att inte kunna veta vad msn ska säga när folk frågade så jag sa bara att jag var utbildad inom café o det räckte 💕

#22 - Sara

Känner så igen mig i det där. Har samma tankar :/ Har ju blivit bättre på senare tid men förr var det extremt!