Follow my blog with Bloglovin

Linda

Lite tjat men..

Jag tycker verkligen om att gå i skolan, det är bara 90 min i veckan, men ändå. Mitt liv är rätt så torftigt så skolan ger mig lite mening i vardagen. 

För er nya läsare som kanske är nyfikna på vilken skola jag går på så heter den Mo Gård folkhögskola för teckenspråkiga och jag läser svenska. Det är så löjlig roligt att lämna in uppgifterna, vänta på att få tillbaka dem och läsa bedömningarna. Som sagt, livet är verkligen torftigt. 

Jag har gått dit varje onsdag sen januari och det blir lättare och lättare för varje gång. I början var det svettigt att bara ringa på dörren till skolan och vänta på att någon skulle öppna. Hjärtat dunkade så hårt att jag fick göra andningsövningar medan jag väntade på att dörren öppnades. Blicken är inte i golvet 90 procent av tiden längre. De två senaste gångerna har jag lyckats prata med fler personer på skolan, i början var det bara tre stycken. KBT fungerar verkligen. Äntligen har jag ork att satsa på förändringar, så trött på att trampa på i samma spår. 

Det bubblar i magen av glädjen och spänning.

 

#1 - Pärla

Kul att du känner så! Visst får man en kick av att göra saker som är bra för en och känna sig "duktig".

#2 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Låter hur spännande som helst att läsa där :D. Jag har aldrig läst på folkhögskola själv, men brukar titta på kurser då och då. Fått uppfattningen om att det är mycket kreativt på just folkhögskolor. Upplever du att din utbildning är det med trots att du läser svenska? :)

#3 - Elisa

Åh, jag som inte kan din historia blev ändå så glad av att läsa ditt inlägg! Tänk vilken utveckling du verkar ha genomgått, och på så kort tid också. Förstår att det måste kännas bra. :)

#4 - Sarah

Najs att du tycker det är så kul :) Synd att det inte är mer när du känner så :P

#5 - Hanna Karlsson

Jag blir så glad av att läsa det här inlägget. Jag vet ju ingenting om dig men ditt inlägg andas hopp och positivitet. Det händer grejer! Så underbart att du trivs i skolan och tycker om att lämna in uppgifter.

#6 - Johanna

Jag känner likadant ! Dom dagarna jag tar mig till skolan så känns det faktiskt skönt ! Men nu har jag inte vart i skolan så mycket bara för att jag ändrar mina planer i plugget nu ;p

#7 - Jennysvardag

Vad roligt att du tycker att det är roligt att läsa en kurs, även fast det är en dag i veckan. Jag har gått en kurs i tecken som stöd. Tyckte att det var roligt att få lära mig teckenspråk :)

#8 - Marie

Oj vad roligt att du trivs så bra, såå roligt att höra. Det ska vara givande

#9 - Trollkatt

Men vad härligt med dina framsteg, så roligt att läsa 😃❤️! Ja KBT verkar hjälpa otroligt många, så bra att du gått/går sådant också.

#10 - Sandra

Det låter ju hur spännande som helst. Bra kämpat av dig att ha kommit så långt ❤

#11 - Ullie

va kul att du gillar det o det blir bättre en grej o se framemot. ja pluggade för fem år sen typ det va spännande o få tillbaka om det blev lägga till eller de va bra
ha en fin lördag nu kram

#12 - Fru Elversson

Oh heja dig!! Så starkt av dig, du ska verkligen vara stolt över dig!! Jag själv vet ju hur det kan vara med psykisk ohälsa, nu tar vi tag och drar oss framåt emot framtiden!! :D

#13 - Sara

Det måste verkligen vara en härlig känsla! :) Jag önskar att jag också kunde göra så, just nu klarar jag inte ens av att åka buss. Men gymmet har ju faktiskt blivit lättare och lättare även om jag helst går dit så jag är där ensam :P

#14 - Snabela

Det låter som du trivs riktigt bra i skolan och att det går framåt för dig. Det låter jätte kul :-)

#15 - Kamilla

Så roligt att skolan ger dig lust och kraft. Man måste försöka hitta positiv input i sina liv.

#16 - Michelle

Men va kul att du tycker om skolan och att du tycker uppgifterna är bra :)

#17 - Lillan

Åh wow så kul att höra att du trivs i skolan de är ju viktigt. Låter jätte kul att få läsa där med spännande på samma gång ju.

#18 - Amanda

Du är verkligen duktig som pluggar teckenspråk. Jag tycker att det är så häftigt när man kan det men så svårt också :)

#19 - Yela

Är du nöjd med folkhögskola? Jag måste läsa upp mina betyg men komvux känns så stressigt & rörigt för min ADHD så har varit inne på att gå folkhögskola istället 😊

#20 - Junitjej

Så kul att äta att det går lättare och lättare att ta sig till skolan! HEJA DIG!