Follow my blog with Bloglovin

Linda

Efterlängtat brev
 
Vilken chock jag fick idag innan jag skulle gå till skolan i förmiddags. Det snöade! Jag fick gräva fram mössa, vantar och en halsduk, men vinterjackan hade jag redan lagt i förrådet i källaren så det fick bli kappan. Jag lyckades ändå få ihop 10 000 steg i kylan, så nöjd.
 
I eftermiddags när jag kom hem kollade jag postboxen och där låg en efterlängtat brev! Fröer som jag hade beställt i förra veckan. Köket är min frus territorium men idag knuffade jag ut henne med jord, krukor, snören och fröer. Nu vill jag bara dom ska GRO! 
 
#1 - Elin

Det fint när man ser nåt kul i brevlådan när man har väntat så länge & är ivrig att få det. Posten är ju väldigt lurig för det mesta tyvärr.

#2 - Yela

Va roligt att odla, ser ut som jättefina blommor! Verkligen såå kul att få paket, fick också ett idag men de var smink 😅

#3 - Lillfoppan

Ja Burr så kallt det varit jag har också tagit fram mössan igen, men hoppas på bättre väder i helgen så jag också kan ta mig an att planera lite :)

#4 - Sarah

Så tråkigt med snö nu :( Roligt att så eget :)

#5 - Hanna Karlsson

Usch ja, det är inte roligt att det blev vinter igen. Men det är ju lite så här april är. :-) Tänker positivt. :-) Vad roligt att fröerna har kommit. Skulle så gärna vilja plantera jag med men jag har inte tiden. (Läs prioriterar inte).

#6 - Freja

Wohooo! Den känslan när man får hem något man väntat på länge haha. Hoppas det blir bra med fröerna.

#7 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Så bra jobbat att ta promenaden så där trots snön. Jag skulle också behöva börja med promenader mer regelbundet jag med :)

#8 - Jennysvardag

Så roligt stt ditt paket med frön hade kommit i dag. Nu får våren verkligen ta och komma

#9 - Ullie

det är så kul o plantera
ja idag va det många som höjde på ögonen idag med snö o kallt
här hade oxå blivit lite men ändå -2 brrr
ha en fin torsdag

#10 - Marie

Ja man vill ju inte plocka fram sådant igen ju

#11 - Kamilla

Vilken underbar post du fick med alla spännande fröer. vi får väl hänga med när de växer upp?

Svar: Jadå, det får ni:).
Linda

#12 - Sara

Det är ju så kul med fröer och att få plantera! Jag har just nu lotusblomsfrön i en skål i fönstret och de har börjat spricka upp och små gröna skott har kommit :D Jag är så lycklig över det!!

Svar: Åh, du måsta visa lotusen:).
Linda

#13 - charlottelinden.se

Här kom det också ett par flingor imorse. Sån jäkla kontrast mot de 20 plusgrader vi hade häromdagen! Som tur är var det ingenting som la sig :)

#14 - Amanda

Vad kul att du fick dina fröer som du har längtat efter. Själv kan jag säga att jag inte alls har gröna fingrar😊

#15 - Lillan

Åh så skoj att odla 😁 ska bli spännande och se vad de är du ska odla 😄

#16 - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Ja usch och fy vilket väder vi haft de här senaste dagarna. Kallt och snö, vi vill ju ha vår nu!!

#17 - Trollkatt

Jaa, samma här, måste definitivt ha mössa ännu...sugigt! Vad roligt med dina fröer, i år hoppar jag faktiskt över den biten då jag inte riktigt vet var jag ska förvara sådant med mina små monsterkatter ;).

#18 - Michelle

Det är sjukt hur vädret är ena veckan varm o sen kallt ...

#19 - Lexochlogan

Så mysigt mes fröer, vi har planterat lite bl.a. tomater och de har växt ordentligt redan