Follow my blog with Bloglovin

Linda

Snöboll
 
 
Det var så löjligt roligt att gräva lite i snön och krama till en snöboll i det soliga vädret i maj. 
 
Vi gick på Kungsleden i går, det var snöfläckar kvar här och där och ganska mycket kvar i skidbackarna. Jag fick en sådan stark lust att åka tillbaka till stugan för att hämta en pulka. 
 
Det är så lugnt här, folktomt, att det nästan är lite kusligt. Jag har sett alldeles för mycket på filmer. 
 
Idag jobbar frugan min och jag ska bara slappa i soffan. Jag hade oturen att vakna med huvudvärk som kommer nog att sitta kvar hela dan.suck. 
 
 
 
 
#1 - Elin

Helt sjukt att det finns snö kvar nånstans i slutet av maj. Men det är också coolt att det kan vara så. Vi var i Norge i juni en gång & såg upp mot bergen & dom var vita av snö lite här & där. Coolt att se som sagt

#2 - TwinMom.se

Haha vad roligt! Helt galet egentligen att det finns snö på vissa platser i Sverige ännu!
Men fy så tråkigt att vakna upp med huvudvärk! Hoppas det går över fort!

#3 - Emma

Åh vad konstigt att det fortfarande är snö! Igår hade vi ca 28 grader varmt här! Hoppas huvudvärken går över

#4 - Johanna

Så kul med snö :D man saknar snön lite grann ;D men idag är det sjukt skönt väder ute :D soligt och varmt

#5 - Jennysvardag

Så häftigt att det fortfarande är lite snö uppe i fjällen. Så härligt att gå på Kungsleden, jag skulle också vilka vandra i fjällen någon gång :)

#6 - Snabela

Att vakna med huvudvärkär inge vidare :-/ Det har jag gjort alltför många gånger. Och huvudvärk som inte vill ge med sig är inge vidare.

#7 - Moa Larsson

Wow, vilken fantastisk natur! Och vad häftigt att det låg kvar lite snö. Förstår att du fick ett infall och ville ta fram pulkan. Hoppas att huvudvärken gav med sig annars skickar jag kryakramar här ❤️

#8 - Fröken Rödlök

Vad tråkigt med din huvudvärk, sitter den fortfarande kvar?
Vad roligt med snön, en väldigt konstig känsla kan jag tro, en kontrast verkligen!

#9 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Så härligt det låter, jag brukar tycka sån där vårvintersnö är så härlig på många sätt :D. Man blir liksom glad av den :D

#10 - nouw.com/sannaevelyne

Vilket lugn! Hoppas huvudvärken släpper så du kan njuta :)

#11 - Marie

Hehe ja det känns ju lite avlägset här med tanke på att vi haft på kylaggregatet på jobbet

#12 - Sarah

Förstår att du blev sugen på att åka pulka :) Det är så himla roligt :)

#13 - Kamilla

Ha ha med snöbollen. Vår mellan son spelar hockey och varje augusti när säsongen drar igång brukar jag gå ett varv runt hallen och gå i snöhögen som ismaskinen kommer ut med. Det är också en helt galen känsla med snö

#14 - Amanda

Lite häftigt ändå att det finns snö däruppe fortfarande, haha jag förstår dig hade varit lite roligt att åka pulka eller ha snöbollskrig i maj ;)

#15 - jessica

haha måste kännas lite skumt att göra en snöboll i maj haha XD . känner igen den där känslan av att man kollar på för mycket film, ens fantasi har ju en förmåga att skena i väg ibland utifrån vad man sett på film i vissa miljöer haha ❤️

#16 - Hanna Karlsson

Kommer ihåg för några år sedan. Då kom det snö i mitten på maj. Kändes superkonstigt med gröna träd och snö på marken. Jag vill också vandra på Kungsleden. Tror det är en upplevelse!

#17 - Michelle

Oj finns det fortfarande snö kvar .? I den här värnen tänker jag

#18 - Amanda

Men så härligt det låter 😍😍

#19 - Amanda

Men så härligt det låter 😍😍

#20 - Sara

Trist med huvudvärken, hade också huvudvärk imorse men har gått över nu som tur är! Jag älskar snö och vintern så är lite avundsjuk på dig som fick känna snö nu!