Follow my blog with Bloglovin

Linda

Jobbiga men nyttiga dagar
 
Det har varit några tuffa men nyttiga dagar med mycket exponering.
 
Det var trädgårdsdagar på Liseberg och vi var där i lördags. Jag hade mod och ork att titta i ögonen och prata lite med en kassör i entre, en gästservicepersonal angående min förmånsintyg, en bartender och en ur personalen på en vegetariskt restaurang där vi åt. Men bland utställarna tittade jag envist ner och tittade bara på växterna. 
 
Jag vet inte om ni minns att jag hade planer i april som blev inställda. I söndags blev det äntligen av och två tolkar kom. Jag var så nervös att jag skakade och mådde illa innan. Väl på plats var jag fortfarande så nervös att jag ryckte i mina rörelser, gungade på stolen, bet ihop käkarna och frös hela tiden. Det var en jobbig dag som dock slutade bra, vi gick och åt på restaurang för både jag och min fru var vrålhungriga. Restaurangen var rena barnleken efter de jobbiga timmarna! 
 
I går var det ett litet möte på gärdet om odlingslådorna och vi hade en tolk med oss. Jag var inte lika nervös, kunde prata och skämta lite. 
 
Jag har sovit mycket mer än normalt dessa dagarna, varit helt utpumpad att jag inte orkat sitta upp på kvällarna. idag ska jag göra så lite som möjligt;).
 
 
#1 - Fröken Rödlök

Att möta sina rädslor och göra något som är obekvämt gör att man växer, jättebra att du klarade av att se några i ögonen när du pratade! Ett steg åt rätt håll, var stolt över vad du har klarat av =)

#2 - Johanna

Jag har alltid haft svårt att prata inför folk spelar ingen roll om de var några få eller en stor grupp ! Men man blir ju starkare sägs de om man gör de ändå ;D

#3 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vad skönt att det äntligen blev av :) Men vad jobbigt att vara så nervös. Vet hur det är!

#4 - Elin

Skönt att planerna blev av. Ja usch det är inte kul att vara nervös. Tar sån energi ifrån en.

#5 - TwinMom.se

Vad härligt att du vågade! Tänk så stolt man blir efter!
Blir likadan när jag är nervös, men främst kissnödig😂

#6 - Pärla

Tror det är nyttigt att utmana sig själv emellanåt så detta låter ju super även om det var tufft. Så kul att dina planer äntligen blev av!

#7 - Jennysvardag

Hade jag vart på en utställning med blommor så hade jag också tittat på blommorna. Visst känns det så bra när man klara något som man är nervös och lite rädd för? :)

#8 - Jenny

Åh va kul att planerna du hade äntligen blev av :) Även om det var jobbigt för dig så måste det ändå ha känts bra att du fixade det?

Hur kommer det sig att ni hade en tolk med er vid mötet på gärdet?

Hoppas du får en härlig dag!
Kram kram

#9 - Sanna

det är verkligen jobbigt att möta sina rädslor men varje gång man gör det växer man som person oavsett hur tufft det är. Du är grym son tog tag i det och gjorde det bra jobbat!

#10 - Veronica

Vad duktig du varit dessa dagar! Man ska möta sina rädslor, iaf lite pö om pö. Nu kan de bara bli bättre för dig! Passar på att ta de lugnt och fortsätt kämpa imorgon, detta kommer gå galant!

#11 - Michaela

Men shit vad stark du är som möter dina rädslor. Var stolt och sträck på dig🙂

#12 - Orsakullan mamma vid 20, specialpedagogstudent & doula

Fy så tungt och ändå så otroligt bra gjort av dig att fixa detta. Det är så svårt när man befinner sig i såna känslor som du gjorde, rädsla blandat med triumf efteråt :). Tänk att du fixade detta, att du lyckades trots att det var jobbigt :)

#13 - maria

Jättetummen upp till dig som vågar göra det som är jobbigt. visst känner man sig nöjd med sig själv sedan

#14 - Moa Larsson

Jag var här inne hos dig då och kommer SÅ VÄL ihåg när allting blev inställt. Kan fortfarande få en klump i magen för att jag kände så med dig där och då. Så glad över att det har blivit av nu! Och du? Fattar du vilka framsteg du gjort i och med alla samtal du hade på Liseberg? Wow, toppenbrutta!

#15 - Malin

Va jobbigt att ha sådana känslor men bra att du möter dina rädslor och utmanar dig själv.

#16 - Marie

Oh förstår din nervositet men skönt att det löst sig nu

#17 - Sarah

Så roligt med trädgårdsdagar :) Mysigt att gå ut och äta :)

#18 - Amanda

Vad härligt det ser ut därvid bordet med ett glas vin i solen. Det är du allt värd efter att du har varit så duktig och vågat prata lite och ta ögonkontakt :)

#19 - Hanna Karlsson

Jag tycker det är bra att du vågade utmana dina rädslor och göra saker som du har svårt för. Varje litet steg framåt är så bra. Oavsett hur litet det kan kännas så går det fortfarande framåt. Vad skönt att det som du var så nervös över är avklarat nu och att det gick bra.

#20 - Amanda

Så härligt att gå runt på trädgårdsdagar på Liseberg mysigt att äta ute med nu när våren är här :)

#21 - Kamilla

Trädgårdsdagar på Liseberg hade jag gärna velat besöka. Har du några bilder därifrån? Vi alla behöver utmana oss för att utvecklas och gå framåt.

#22 - Sara

Förstår verkligen att du känner dig helt slut när du gjort såpass mycket! Jag själv är helt färdig idag och då har jag "bara" suttit tre timmar i butikskassan. Men jösses, min hjärna känns som mos och jag skulle vilja sova resten av dagen nu!

#23 - Zilia Ving - från kråkbo till drömhus

Hej Linda! Så fint att läsa om dina "erövringar", att du vågade ta dig an utmaningarna och hantera dem, även om det inte kändes lätt eller enkelt hela tiden. :) <3 Förhoppningsvis kommer det bli lite lättare för varje gång. Vill skicka många glada styrkekramar till dig!!